субота, 15 жовтня 2016 р.

Олімпіади

                                ІСТОРІЯ   9 КЛАС                                              №1
І  Рівень
1.      Вкажіть документ, який закріпив усі антифеодальні завоювання французької революції:
А) Декларація прав людини і громадянина.
Б)Декларація незалежності.
В)Конституція 1791р.
Г) Конституція 1795р.
2.  Назвіть автора «Марсельєзи»:
А) Ж, - П, Марат.                                               Б) Р. де Ліль.
В)М. Робеспєр.                                                Г) Ж. Ру.
3.Вкажіть регіони, в яких повстання гайдамаків 1768р. набуло найбільшого розмаху:
А) Галичина і Волинь                            Б)Київщина і Полтавщина.
В) Буковина і Волинь                                      Г) Запорожжя і Харківщина
Д) Київщина і Брацлавщина.
4 .Яке з українських міст було засновано в другій половині ХVІІІ ст:
А)Катеринослав.                                  Б) Житомир.
В)Суми.                                                 Г) Черкаси.
Д) Юзівка.
5. Коли відбулося повстання поселенців у Чугуєві?:
А) 1817р.                         В)1835р.
Б)1819р.                           Г)1845р.
ІІ  Рівень
1.Оберіть дати, персоналії,події та органи влади, які пов’язані з якобінською диктатурою:
А) діяльність Комітету  загальної безпеки та революційного трибуналу.
Б)Директорія.                                                     В)М. Робеспєр.
Г)М. Лафайєт.                                                     Д)2 червня 1793р.
Е) ліквідація феодальних порядків.              Є) проголошення франції республікою.
Ж) 26 серпня 1789р.
2.Вкажіть держави третьої анти французької коаліції:
А) Англія.           Б) Австрія.                  В) Прусія.         Г) Швейцарія.
Д) Росія.          Е) Угорщина.        Є) Неаполітанське королівство.        Ж)Швеція.
3.Які з наведених рис притаманні лібералізму:
1.Обережне ставлення до реформ.
2. Рівність громадян перед законом.
3. Збереження спокою та стабільності.
4.Приватна власність та свобода підприємництва.
5.Революційне перетворення суспільства.
6.Ліквідація приватної власності.
4. Які поняття слід використовувати, характеризуючи соціально – економічне життя Наддніпрянської України в першій половині ХІХ ст.:
А) Земства, монополія.                    Б) урочна система, військові поселення.
В) опришки. Займанщина.             Г) кооперація, відруб.
5.Розгортання українського національного відродження на Слобожанщині було пов’язане
А) із діяльністю  греко - католицьких священиків.
Б) із створенням Кирило – Мефодіївського  товариства.
В) із відкриттям Харківського університету.
Г) із повстанням декабристів.
ІІІ. Рівень
1.Які з наведених фактів стосуються біографії Василя Каразіна?:
1. Заснування Харківського університету та Філотехнічного товариства.
2.Участь у Кирило – Мефодіївському братстві.
3.Заснування Міністерства народної освіти.
4.Очільник Ніженської гімназії та Рішельєвського ліцею.
5.Створення мережі метеорологічних станцій по всій країні.
6. Відкриття перших цукрових заводів.
2. Які назви використовувалися щодо українських земель у складі Російської імперії у першій половині ХІХ ст..?:
1.Південно – західний край.      2. Малоросія.        3.Червона Русь.
4. Мала Польща.    5.Новоросія.  6.Гетьманщина.  7. Київська Русь.
3.Розташуйте події в хронологічній послідовності:
1. Напад Франції на Російську імперію.
2. Розформування козацьких полків створених у 1812р.
3. Перехід козаків Задунайської Січі на бік Росії.
4. Утворення «Малоросійського товариства».
5. Повстання Чернігівського полку.
4.Встановіть відповідність між автором і твором:
1. М. Максимсимович                           а) «Взгляд на памятники украинской народной    
                                                                            словесности»
2.І. Срезневський                                   б) збірка «Малоросійських пісень»
3.О. Потебня                                            в) «Пояснення малоросійських історичних пісень»
4.І. Котляревський                                  г) «Москаль – Чарівник»
5.Скласти логічні ланцюжки:
Новоукраїнці, староукраїнці, поема «Енеїда», розшук в архівах документів, український проект, любителі малоросійської старовини, ідеї нації та прав народу.
ІV. Рівень
1.Впізнати історичний період і дати оцінку історичному джерелу:
«Я мушу сказати про ненависть українців до великоросіян. Ти легко можеш у тому переконатися, бо часто почуєш, як вони говорять:  добрий чоловік, а москаль» (Левшин, 1816р)
Як , на вашу думку, чому українці не люблять росіян?
2.Скласти вербальний портрет епохи в якій розпочалося українське національне        відродження.
3.Як на твою думку, хто винен у тому, що після трьох поділів Польщі ,Україну поділили дві імперії?
4.Якби я жив на початку ХІХ ст.. , якою діяльністю я б займався і чому?
В якій частині України хотів би жити?
5. Як на вашу думку, яка найбільша історична памятка є в нашому районі?




1 коментар: