Історія
8 клас
І. Рівень
1.Вкажіть , хто
висунув гіпотезу,що Колумб відкрив не
Індію, а Новий світ:
А)П. Мартир;
Б)Б. Діас;
В)В. да Гама;
Г) Ф. Магеллан.
2.Оберіть першого
європейця, який виступив на захист індіанців:
А)Папа Григорій
ХІІІ;
Б)Б. Діас;
В)Б. Лас Касас;
Г)А. Веспуччі.
3.Оберіть регіони
, що були приєднані до складу Польщі внаслідок Люблінського сейму:
А) Чернігово –
Сіверщина;
Б) Волинь;
В) Галичина;
Г) Київщина;
Д) Брацлавщина;
Е) Поділля.
4. Назвіть
наслідки Люблінської унії для українських земель:
А) надання
Україні статусу автономії;
Б) розвиток
української культури;
В) об’єднання
всіх українських земель у складі однієї держави;
Г) утвердження
шляхетської демократії;
Д) виникнення
православних братств;
5.Яка подія пов’язана з правлінням князя В. Мономаха:
А) київське
повстання 1113р.;
Б) прийняття
християнства;
В) повстання
деревлян;
Г) розгром
печенігів під Києвом.
ІІ. Рівень
1.Розташувати
події у хронологічній послідовності:
. А) ухвалення
сеймом «Порядків щодо козаків та України»;
Б) Люблінська унія;
В) початок правління короля Владислава ІV;
Г) перша письмова згадка про козаків;
Д) перша спроба створити реєстр козаків;
Е) ІІ Литовський статут.
2. Виберіть
причини, що зумовили прихильне ставлення української знаті до унії Литви та
Польщі:
А) можливість
створити дієву оборону від Кримського ханства;
Б) шляхетське
свавілля;
В) надія на
рівноправне становище України з Литвою та Польщею;
Г) сподівання на
широкі привілеї і права;
Д) наміри
отримати більше землі і залежних селян;
Е) необхідність
протидії Московському князівству.
3.Назвіть норми,
які входили до рицарського кодексу честі
А)бути хоробрим
воїном;
Б) навчати учнів;
В) бути бідним;
Г) вірно служити
сеньйору;
Д) не
одружуватися;
Е) захищати
слабких і скривджених;
Є) боротися за
християнську віру;
Ж) бути щедрим,
4.Визначити
поняття:
Козацький
спостережний пункт, за допомогою якого контролювалася прилегла територія.
А). Вежа;
Б). Бекет;
В), Башта;
Г) Битий шлях.
5. Скласти три
історичні ланцюжки з імен історичних діячів , дат та подій:
а) 1489р.;
б) початок
завоювання Мексики;
в) Ф. Кортес
г) відкриття
Індії;
д) відкриття мису
Доброї Надії;
е) 1519р.;
є) В. да Гама;
ж) Б. Діаш;
ж) 1486р.
ІІІ. Рівень
!. Назвіть події
Української і світової історії
Історія України
|
Дата
|
Всесвітня
історія
|
|
1054р.
|
|
|
1572р.
|
|
|
1453р.
|
|
|
1223р
|
|
2. Знайдіть і
виправте в тексті три помилки:
Після Кревської
унії 1569р. й утворення Речі Посполитої на українських землях, захоплених
Польщею протягом 14 -16 ст., відбулися зміни. Територія поділялася на
князівства. Було 19 українських воєводств.
3.Вставте
пропущені слова:
Територія
козацької держави називалася Землями або
Вольностями Війська запорозького і прстягалася від Південного_______на заході
до Кальміусу біля Азовського моря на сході… Столицею була _______. Відомо _____ запорозьких січей. Перша
розташовувалася на ____________
________ __________.
4.Закінчити
речення
Серед індіанських
народів найвищого рівня досягли….
5.Розв’язати рівняння:
(А +Б) : В – Г +Д
–Е = Є
А – перший
великий напад кримсько – татарських орд на Поділля.
Б –утвердження
Романа Мстиславича у Києві.
В – кількість
Литовських статутів.
Г – кількість
років правління Володимира Мономаха.
Д –похід Д.
Вишневецького на Молдавію і страта його в Стамбулі.
Е – відвідування
Києва папою римським.
Є - надання
Житомиру Магдебурського права
ІV/ Рівень
1.Назвіть
історичну особу і обґрунтуйте своє ставлення до неї:
Походив із
давнього литовсько – руського князівського
роду. Уперше згадується в джерелах під 1545р. Замолоду покинув
батьківський дім задля лицарської слави. Виявив хист полководця. Із 1550 року
призначений королем Сігізмундом ІІ Августом старостою Черкаським і Канівським.
2. Показати ваше
бачення історичної ситуації:
Українські землі після Люблінської унії
3.Якби відбулася
віртуальна зустріч з Северином Наливайком, щоб ви йому розповіли про сучасну
Україну.
Немає коментарів:
Дописати коментар