субота, 1 жовтня 2016 р.

Олімпіади

                                                    Історія       8 клас

І. Рівень

1.Вкажіть , хто висунув гіпотезу,що Колумб відкрив не  Індію, а Новий світ:
А)П. Мартир;
Б)Б. Діас;
В)В. да Гама;
Г) Ф. Магеллан.

2.Оберіть першого європейця, який виступив на захист індіанців:
А)Папа Григорій ХІІІ;
Б)Б. Діас;
В)Б. Лас Касас;
Г)А. Веспуччі.

3.Оберіть регіони , що були приєднані до складу Польщі внаслідок Люблінського сейму:
А) Чернігово – Сіверщина;
Б)  Волинь;
В) Галичина;
Г) Київщина;
Д) Брацлавщина;
Е)  Поділля.

4. Назвіть наслідки Люблінської унії для українських земель:
А) надання Україні статусу автономії;
Б) розвиток української культури;
В) об’єднання всіх українських земель у складі однієї держави;
Г) утвердження шляхетської демократії;
Д) виникнення православних братств;

5.Яка подія  пов’язана з правлінням князя В. Мономаха:
А) київське повстання 1113р.;
Б) прийняття християнства;
В) повстання деревлян;
Г) розгром печенігів під Києвом.

ІІ. Рівень

1.Розташувати події у хронологічній послідовності:

. А) ухвалення сеймом «Порядків щодо козаків та України»;
 Б) Люблінська унія;
 В) початок правління короля Владислава ІV;
 Г) перша письмова згадка про козаків;
 Д) перша спроба створити реєстр козаків;
 Е) ІІ Литовський статут.

2. Виберіть причини, що зумовили прихильне ставлення української знаті до унії Литви та Польщі:
А) можливість створити дієву оборону від Кримського ханства;
Б) шляхетське свавілля;
В) надія на рівноправне становище України з Литвою та Польщею;
Г) сподівання на широкі привілеї  і права;
Д) наміри отримати більше землі і залежних селян;
Е) необхідність протидії Московському князівству.

3.Назвіть норми, які входили до рицарського кодексу честі
А)бути хоробрим воїном;
Б) навчати учнів;
В) бути бідним;
Г) вірно служити сеньйору;
Д) не одружуватися;
Е) захищати слабких і скривджених;
Є) боротися за християнську віру;
Ж) бути щедрим,

4.Визначити поняття:
Козацький спостережний пункт, за допомогою якого контролювалася прилегла територія.

А).  Вежа;
Б). Бекет;
В),  Башта;
Г) Битий шлях.

5. Скласти три історичні ланцюжки з імен історичних діячів , дат та подій:
а) 1489р.;
б) початок завоювання Мексики;
в) Ф. Кортес
г) відкриття Індії;
д) відкриття мису Доброї Надії;
е) 1519р.;
є) В. да Гама;
ж) Б. Діаш;
ж) 1486р.

ІІІ. Рівень
!. Назвіть події Української і світової історії
Історія України
Дата
Всесвітня історія

1054р.


1572р.


1453р.


1223р


2. Знайдіть і виправте в тексті три помилки:
Після Кревської унії 1569р. й утворення Речі Посполитої на українських землях, захоплених Польщею протягом 14 -16 ст., відбулися зміни. Територія поділялася на князівства. Було 19 українських воєводств.

3.Вставте пропущені слова:
Територія козацької держави називалася Землями  або Вольностями Війська запорозького і прстягалася від Південного_______на заході до Кальміусу біля Азовського моря на сході… Столицею була _______.  Відомо _____ запорозьких січей. Перша розташовувалася на ____________    ________    __________.
4.Закінчити речення
Серед індіанських народів найвищого рівня досягли….

5.Розвязати рівняння:
(А +Б) : В – Г +Д –Е = Є
А – перший великий напад кримсько – татарських орд на Поділля.
Б –утвердження Романа Мстиславича у Києві.
В – кількість Литовських статутів.
Г – кількість років правління Володимира Мономаха.
Д –похід Д. Вишневецького на Молдавію і страта його в Стамбулі.
Е – відвідування Києва папою римським.
Є - надання Житомиру Магдебурського права


ІV/ Рівень
1.Назвіть історичну особу і обґрунтуйте своє ставлення до неї:

Походив із давнього литовсько – руського князівського  роду. Уперше згадується в джерелах під 1545р. Замолоду покинув батьківський дім задля лицарської слави. Виявив хист полководця. Із 1550 року призначений королем Сігізмундом ІІ Августом старостою Черкаським і Канівським.

2. Показати ваше бачення історичної ситуації:
 Українські землі після Люблінської унії


3.Якби відбулася віртуальна зустріч з Северином Наливайком, щоб ви йому розповіли про сучасну Україну.

Немає коментарів:

Дописати коментар