ОЛІМПІАДИ
№2
Історія 9 клас
І. Рівень
1.Визначте, періодом історії якої країни було правління Луї
– Філіппа Орлеанського, яке дістало назву Липневої монархії:
А)Англії. Б) Франції.
В) Росії. Г) Австрії.
2.Назвіть битву в якій французька армія перемогла:
А) битва під Аустерліцем. Б) битва під Треббією і Нові.
В) битва під Лейпцигом. Г) битва під Ватерлоо.
3.Вкажіть дату формування Азовського козачого війська:
А)1806р.
Б) 1828р. В)1829р. Г) 1832р.
4. Зазначте автора програми «Руська правда»:
А) П. Пестель.
Б) М. Муравйов.
В)І. Орлай. Г) В. Лукашевич.
5.Назвіть місто, в якому було засновано перше в Західній
Україні просвітницьке товариство:
1.Львів. 2.
Станіслав. 3. Луцьк. 4.Перемишль.
ІІ Рівень
1.Вкажіть, які розміри панщини були визначені під час
аграрної реформи в Західній Україні у 80 – і роки 18ст:
1.6 днів на тиждень. 2. 2 дні на тиждень. 3. 6 днів на місяць.
4. 14 днів на місяць. 5. 30 днів на рік.
2.Виділіть основні ідеї діяльності «Руської трійці»:
А) популяризація української мови.
Б) підняття авторитету української культури.
В) організація збройного повстання.
Г) героїзація українського минулого.
Д) поширення ідеї вищості української культури.
Е) поширення ідеї єдності українців Заходу і Сходу.
3.Виділіть положення, які відповідають завданням Кирило –
Мефодіївського товариства:
А) організація збройного повстання в Україні.
Б) формування дієвого антиурядового підпілля.
В) поширення ідей товариства через виховання молоді і
залученні її до товариства.
Г)усунення релігійної ворожнечі між слов’янськими
народами.
Д) викорінення рабства і будь – якого приниження бідних
верств населення.
Е) поширення освіти серед населення.
4.Який документ регламентував діяльність Кирило –
Мефодіївського братства:
А) «Книга буття українського народу».
Б) Конституція «Руська правда».
В) «Історія русів».
Г) «Статут слов’янського братства св.. Кирила і Мефодія»
5.Назвати територію . що була охоплена антикріпосницьким
селянським рухом під проводом У. Кармалюка:
1.Волинь.
2. Поділля. 3.Галичина. 4. Буковина. 5. Покуття.
ІІІ. Рівень
1.Розташуйте події у хронологічній послідовності:
А)Повалення монархії Бурбонів.
Б) Встановлення Липневої монархії
В) Збройне повстання у Парижі і початок Липневої
революції.
Г) Сходження на престол у Франції Карла Х.
Д) Віденський конгрес.
2.Встановіть відповідність між організаціями і їх
членами:
А) Кирило – Мефодіївське товариство. 1.М. Гулак
Б) Організації декабристів. 2. П. Пестель
3. А. Борисов
4. М. Костомаров
5.О.
Навроцький
6.О. Юшневський
7. В. Білозерський
3.Знайти помилки у тексті:
Наполеонівські війни – це війни Франції в період
Консульства (1795– 1804рр.) та імперії (1804 – 1812рр.) Війни велися
в інтересах нової військової та цивільної аристократії, вони мали
національно – визвольний характер.
4.Вкажіть прізвище історичної особи і дайте оцінку її
діяльності:
Народився в с. Підлісся на Галичині. Навчався у гімназіях
Львова і Бережан. Закінчив технологічний факультет Львівського університету та
греко – католицьку духовну семінарію. У студентські роки був організатором
«Руської трійці» У літературі був поетом – новатором. Помер у злиднях.
5.Вставте пропущені слова:
Найбільшого розмаху селянський рух у Західній Україні
набув наприкінці 1848 – на початку 1849рр. Його епіцентром стала _________.
Організатором селянських заворушень став депутат рейхстагу _________.
Незважаючи на залучення військ до придушення повстання, влада впоралася з ним
лише у _________ році.
ІV. Рівень
1.Складіть відозву до українського народу від імені
Кирило – Мефодіївського товариства.
2.Показати наслідки події для історії України:
«Польща впала і Україну привалила». Т. Шевченко
3. «Весна народів» - кривава трагедія чи прорив у
майбутнє?
Аргументуйте свою думку.
4.Яку відповідь ви дали б на заяву російського царя:
«Вам доведеться, панове,обирати між двома шляхами: або
наполегливо мріяти про незалежність Польщі, або жити спокійно і вірнопіддано
під моїм правлінням. Якщо ви будете вперто плекати мрію окремої національності…я зруйную Варшаву і ,
звичайно, не я її буду відбудовувати».
5. Чи хотіли б ви жити у своєму місті (селі) у першій
половині 19ст? Чому?
Немає коментарів:
Дописати коментар